Visiting a friend in Dublin #3

11 januari 2017 - Eindhoven, Nederland

Hello hello,

Het spijt me ontzettend dat dit verhaal zolang op zich heeft laten wachten. Ik wist nog niet helemaal wat ik in m'n verhaal wou hebben en hoe ik bepaalde dingen moest verwoorden. Ik denk dat ik er wel redelijk uit ben gekomen dus ik ga nu maar eens gewoon beginnen met schrijven.

Dag 1.
Vroeg in de ochtend uit de veren om op tijd op het vliegveld te zijn in verband met het inchecken, wegen van de bagage etc. etc... Nu was ik op tijd op het vliegveld maar ik had geen idee dat ik bij RyanAir online MOEST inchecken. (Normaal is dat een keuze die je maakt, geen verplichting) Dus daar stond ik dan, vrolijk met mijn koffertje in een discussie met een van de medewerkers. Want misschien had het wel ergens gestaan in kleine lettertjes maar het was niet duidelijk zichtbaar geweest anders had ik het natuurlijk wel anders gedaan. Puntje bij paaltje kwam het erop neer dat ik dus gewoon 45 euro moest dokken om in te kunnen stappen.
Ik ben het vliegtuig ingestapt in de regen en ik ben uitgestapt in de zon. Dat was het eerste wat me opviel, ik had namelijk verwacht dat het veel kouder zou zijn. Toen ik het vliegveld uitliep vond ik vrijwel meteen een bus die me naar het centrum van Dublin kon brengen en daar was ik dan ook ongeveer een uurtje nadat ik geland was. Gezellig met Ilse, Coos en Mirna wat wezen eten in een super schattig Rock 'n Roll ingericht zaakje. Daarna zijn we een kijkje gaan nemen in m'n hostel. WAT EEN DOOLHOF. Zelfs op de laatste dag liep ik nog een keer verkeerd. Ik had wel echt een ideaal bed. Hij stond net om het hoekje, ik sliep dat wel met 23 andere mensen op een kamer maar ik heb er geen last van gehad.

Dag 2.

Na een avondje karaoke op de zaterdag avond ietwat brak m'n bed uitgestapt. De avond ervoor had ik al ontdekt dat nog geen 100 meter van mijn hostel de Starbucks zat. Nou jullie raden natuurlijk al waar ik als eerste heen ging die ochtend. En daar zat ik dan heerlijk te genieten in het zonnetje, aan het water met mijn Starbucks en een goed boek. Ik denk dat ik hier zo'n 3 uur heb gezeten. Daarna kreeg ik een appje van Mirna of we konden afspreken bij Pierce Station om vanaf daar de bus te pakken naar the Irish Museum of Modern Art. Vanaf mijn hostel naar dit station zou zo'n 15 minuten lopen moeten zijn. Maar Naomi verdwaald natuurlijk weer en heeft er uiteindelijk iets meer dan een uur over gedaan. Go ik, go ik. Toen we eenmaal bij het museum waren viel het echt onwijs tegen. We hadden er beiden iets anders van verwacht. Desondanks hadden we een leuke dag en hebben we wel een beetje kunnen genieten van de mooie kunst die de IMMA ons te bieden had.